zondag 2 januari 2011

Goede Voornemens

Zoals ik al zei moet 2011 het jaar van de grote ommekeer worden. Op naar een actiever leven, bruisend van energie, waarin ik me volledig ga ontplooien! Klinkt goed, maar hoe gaat dat zo gebeuren? Wel, ik heb een paar goede voornemens gemaakt:

• (meer) sporten: meer sporten dan vorig jaar zal niet moeilijk zijn, de teller voor 2010 staat ongeveer op 3
• Suiker mijden en groente en fruit eten: dat eerste wordt een probleem want ik heb net een aantal taart- en andere gebakvormen aangeschaft en het zou toch zonde zijn die niet te gebruiken
• Koken: die groenten zelf klaarmaken ipv  fast food, diepvriesgerechten of grootkeuken voedsel van het werk te eten
 Georganiseerder leven. Dat kan zich op verschillende manier uiten: rekeningen op tijd betalen; afwas, was en strijk niet opstapelen; boodschappen doen met een lijstje…
• Het gevecht met de naaimachine aangaan en hopelijk als winnaar uit de strijd komen
• Lezen: vroeger verslond ik boeken aan de lopende band maar dat is ook al weer lang geleden. Ik heb alvast deel 1 van de Millenium trilogie klaargelegd.
• Bloggen: dit is nieuw voor me en ik wil er werk van maken. Excuseer me als het er in het begin niet zo goed uitziet, ik moet het allemaal nog leren.
• Volgend jaar minder goede voornemens maken


 De cynicus in mij vraagt meteen hoe lang dat gaat blijven duren. Ik weet het niet. Ik ga m’n best doen, maar ik beloof niets. Hoewel, ik voorspel dat ik dat laatste voornemen waarschijnlijk wel zal uitvoeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten