Het patroon vond ik hier. Ze zijn bedoeld als speldenkussen en dus klein. Ik was er vol goede moed aan begonnen maar toen ik de stof geknipt had kreeg ik een paniekaanval en dacht ik dat zoiets kleins wel heel veel gefriemel zou zijn, té veel voor mijn onbestaande naaikunsten. Geen nood, ik heb het patroon vergroot en een uit de kluiten gewassen egel gemaakt en die viel best mee, missie geslaagd dus.
In mijn enthousiasme heb ik me dan toch maar aan de kleine versie gewaagd, die was al iets minder gelukt. Tweede poging... met een iets beter resultaat.
En zo had ik dan een egelfamilie. Ik houd een van de kleintjes zelf als speldenkussen (en als bewijs van mijn prestatie), het andere kleintje en mama-egel gingen naar m'n nichtjes van één en twee jaar oud. Gelukt of niet, ze waren er blij mee. Een kinderhand is gauw gevuld... Het kleintje past trouwens perfect in de hand van een eenjarige.
Wat hebben we geleerd?
- mooi op een lijn naaien is nog niet zo gemakkelijk, zeker niet als die lijn niet recht maar egelvormig is
- kleiner is inderdaad moeilijker

Hey
BeantwoordenVerwijderenIk wil graag hetzelfde egeltje maken.
Maar die onderkant is toch te klein? Mijn zijkantjes zijn langer dan de basis?