zaterdag 12 maart 2011

Buttercup en nog een en ander

Ik zei het gisteren al: bij de XL reversible bag hoort een klein tasje om te vermijden dat dingen zoals mijn sleutels er hopeloos in verloren lopen. Normaal gebruik ik zo’n (rug)zakje van Cora Kemperman of iets in die zin.

Bij mijn nieuwe, zelfgemaakte, tas heb ik een assorti tasje gemaakt en niet zomaar een: de Buttercup bag van Made by Rae. Ik ben waarschijnlijk de laatste in heel blogland die ze nog niet gemaakt had. Ik begrijp waarom ze zo populair is: mooi, gemakkelijk en niet veel werk. Wat kan je nog meer willen?

Ik heb het patroon niet vergroot, als tasje-in-een-tas is dat prima maar om echt als tas te gebruiken is ze voor mij toch iets te klein. Ik neem me bij deze voor een grotere versie te maken, en dan mét rits.

Terwijl ik toch bezig was heb ik uit de rest van de stof een papierenzakdoekenzakske gemaakt en een ritstasje dat groot genoeg is om als pennenzak te dienen en waar zelfs een geodriehoek in past.

DSCN0723

Zowel voor ritstasjes als voor zakdoekenzakskes vind je zo veel tutorials als de zee diep is. Voor het ritstasje heb ik goed opgelet bij Skip to my Lou maar ik heb de onderkant gemaakt zoals bij de kringlooptas van Eloleo.

OMdat de tas omkeerbaar is het ik het omkeerbare zakdoekenzakske van Mme Zsazsa gemaakt. Ook hiermee ben ik waarschijnlijk de laatste in heel blogland.

De foto’s zijn niet erg geslaagd, in het echt zien ze er beter uit. Je ziet het niet maar het zakdoekenzakse is blauwachtig.

vrijdag 11 maart 2011

Stoffenverkoop Kaat Tilley

 

Voor wie nog geen plannen heeft voor zondagnamiddag: Kaat Tilley houdt opendeurdag en stoffenverkoop:

zondag 13/3 van 14u tot 18u in Asbeek.

Ik ben altijd al een fan geweest van Kaat en ik vind het nog steeds bijzonder jammer dat haar winkels er niet meer zijn, dat vindt zij vast ook. Ik heb dan ook behoorlijk de best in dat ik zelf niet kan gaan. Volgende keer beter!

reversible bag

 

Het is zowaar al meer dan een maand geleden dat ik nog iets geblogd heb. Enerzijds omdat ik niet op internet kon, anderzijds omdat ik het veel te druk had met professionele en andere bezigheden.

Ik heb ondertussen toch niet helemaal stilgezeten, ik heb deze omkeerbare tas van Very Purple Person gemaakt.

 

 

Ik had de tutorial al eerder gezien bij Very Purple Person en ik was er niet meteen weg van. Tot ik de versie zag die Miss Patee ervan gemaakt had.. toen zag ik het ineens wel zitten een poging te wagen.

De oorspronkelijke versie was me iets te klein, ik heb het patroon afgedrukt op 136%. Daar zit geen ingewikkelde berekening achter, gewoon afgedrukt op A3 en de optie “aanpassen aan papierformaat” gekozen, dat bleek 136% te zijn.

Ik hou niet zo van tassen die onder je oksel zitten dus heb ik de straps nog extra verlengd. Al heb ik me daar misschien iets te veel laten gaan, een paar centimeter minder was ook wel OK geweest.

Wanneer ik zo’n grote tas meezeul zit daar normaal een kleiner exemplaar in, genre Cora-Kempermanzakske om bezittingen als geld en sleutels bij mekaar te houden. Bij deze tas geen Cora-Kempermanzakske maar iets anders, daarover morgen meer.