dinsdag 24 mei 2011

eindelijk

Deze buttercup lag al weken te wachten in bijna-afgewerkte toestand. Veel werk was het niet meer: alleen het bias en de riem moesten er nog aan. Ik heb ze in het weekend eindelijk afgewerkt en dan heeft het nog een paar dagen geduurd voor ik de foto genomen heb.

grijze buttercup

Ik heb het patroon afgedrukt op 130% en dat is wat mij betreft het ideale formaat. Voor de rits heb ik deze handleiding op Craftster gevolgd. Het bias was oorspronkelijk niet gepland, ik moest wel omdat ik de voering gedachteloos dichtgestikt had zonder opening om de tas te keren. Uiteindelijk ziet het er best leuk uit zo. Ik ga doen alsof het van meet af aan de bedoeling was, kunnen we dat afspreken?

dinsdag 17 mei 2011

Ikea

Tot voor een paar jaar had ik nooit een voet binnen gezet bij Ikea. Onbegrijpelijk maar waar. Die achterstand heb ik intussen ruimschoots ingehaald. Dus, toen ik een paar maanden geleden een naaimachine kreeg trok ik meteen naar Ikea voor stof. Een beetje van dit, een beetje van dat… Mijn naaiskills waren totaal onbestaande en ik moest toch iets hebben om mee te experimenteren? Ik kon zo meteen geen betere leverancier bedenken. Vandaar dat wat ik tot nu toe geproduceerd heb voor het grootste deel met Ikea-stoffen gemaakt is.

Vandaag heb ik nog eens een bezoekje gebracht aan het Zweedse woonwarenhuis. Ik wilde een leeslamp of bureaulamp kopen zodat ik zie wat ik doe aan mijn naaimachine. Jammer genoeg heb ik geen lamp naar mijn smaak gevonden. Ja, ik kan kieskeurig uit de hoek komen.

Ben ik dan helemaal voor niets naar Ikea gegaan? Nee hoor, ik ben nog even langs de textielafdeling gegaan. De voorraad van vorige keer was nog lang niet op maar ik heb toch nog een stofje meegebracht. Ik heb nog geen idee wat ik ermee ga doen.

Ik heb intussen natuurlijk ook al een paar niet-Ikea stoffen en ook nog geen idee wat ik ermee ga doen. En ik ben klein behuisd, echt: ik woon op 50m². Ik heb gewoon geen plaats om er nog meer op te bergen. Daarom heb ik zonet het verstandige besluit genomen dat ik geen stof meer ga kopen tot de huidige voorraad flink geslonken is.