zaterdag 12 maart 2011

Buttercup en nog een en ander

Ik zei het gisteren al: bij de XL reversible bag hoort een klein tasje om te vermijden dat dingen zoals mijn sleutels er hopeloos in verloren lopen. Normaal gebruik ik zo’n (rug)zakje van Cora Kemperman of iets in die zin.

Bij mijn nieuwe, zelfgemaakte, tas heb ik een assorti tasje gemaakt en niet zomaar een: de Buttercup bag van Made by Rae. Ik ben waarschijnlijk de laatste in heel blogland die ze nog niet gemaakt had. Ik begrijp waarom ze zo populair is: mooi, gemakkelijk en niet veel werk. Wat kan je nog meer willen?

Ik heb het patroon niet vergroot, als tasje-in-een-tas is dat prima maar om echt als tas te gebruiken is ze voor mij toch iets te klein. Ik neem me bij deze voor een grotere versie te maken, en dan mét rits.

Terwijl ik toch bezig was heb ik uit de rest van de stof een papierenzakdoekenzakske gemaakt en een ritstasje dat groot genoeg is om als pennenzak te dienen en waar zelfs een geodriehoek in past.

DSCN0723

Zowel voor ritstasjes als voor zakdoekenzakskes vind je zo veel tutorials als de zee diep is. Voor het ritstasje heb ik goed opgelet bij Skip to my Lou maar ik heb de onderkant gemaakt zoals bij de kringlooptas van Eloleo.

OMdat de tas omkeerbaar is het ik het omkeerbare zakdoekenzakske van Mme Zsazsa gemaakt. Ook hiermee ben ik waarschijnlijk de laatste in heel blogland.

De foto’s zijn niet erg geslaagd, in het echt zien ze er beter uit. Je ziet het niet maar het zakdoekenzakse is blauwachtig.

1 opmerking: