Er zijn al vier maanden verstreken sinds mijn vorige bericht, en dat dáárvoor was toen ook al een eeuwigheid oud. Als u soms denkt daaruit te kunnen afleiden dat ik al die tijd niets heb uitgevoerd zit u er niet ver naast.
Waar ik eerst nog andere factoren als excuus kon gebruiken is algemene luiheid nu de voornaamste reden. Ik heb natuurlijk wel vanalles gedaan en intussen stond mijn naaimachine stof te verzamelen, en de computer ook een beetje.
Deze slaapzak heb ik maanden geleden gemaakt als kraamcadeau, moeder en kind zijn al lang en breed thuis en het kind is er vast al uitgegroeid.
Het patroon vond ik bij Les moutons de kallou. Volgens de tutorial wordt de slaapzak uit één laag badstof gemaakt, ik heb een beetje moeten improviseren omdat ik er een voering in wilde.
Voor de voering heb ik badstof gebruikt, voor de buitenkant nog maar eens een stofje van Ikea. Achteraf heb ik gezien dat Ikea ook kant en klare slaapzakken heeft in deze stof maar de mijne is zelfgemaakt, echt waar.
| De Ikea-versie en de mijne, broederlijk naast mekaar. Bij Ikea kunnen ze wel iets betere foto’s maken. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten