Ik had nogal lastminute een speeltje nodig voor een baby. Mijn egels waren vorige keer op algemeen enthousiasme onthaald, dus besloot ik opnieuw iets te maken.
Bij Camomille had ik een belbal gezien. De bal van Camomille bestaat uit verschillende stofjes, letters, linten… Ik had niet veel stofjes in huis en was er natuurlijk te laat aan begonnen om er nog naar op zoek te gaan. Wel had ik wat restjes fleece in blauw, rood en geel. Dat is het dan maar geworden. De foto’s heb snel-snel met m’n gsm gemaakt, ik vrees dat ze niet erg geslaagd zijn.
De 6 stukken komen boven en onderaan samen in één punt, dat is aan één kant niet zo goed gelukt. En het dichtmaken op het einde kon ook beter. Al bij al ben ik er toch tevreden mee.
Fiberfill had ik ook al niet in huis en om naar de Veritas te gaan had ik tijd noch zin. Dus heb ik de bal gevuld met van die wattenbolletjes waarvan ik nooit goed geweten heb waarvoor ze dienen.
Wat hebben we geleerd?
- Die rare wattenbolletjes dienen om je maaksels op te vullen. Waarom ze dan in de rayon van de cosmetica liggen weet ik niet.
- Ook voor naaien geldt: op voorhand plannen is altijd beter. Dat is niet mijn sterkste punt, als dat geen goed excuus is om een voorraad stofjes in huis te halen…
- Foto’s maken doe je met een fototoestel en op klaarlichte dag, maar eigenlijk wist ik dat al
Geen opmerkingen:
Een reactie posten