Dat wens ik iedereen toe. Inclusief mezelf, ik kan het wel gebruiken.
Het laatste jaar, en eigenlijk ook het jaar voordien, was niet zo superfantastisch. Altijd maar moe, zó moe, compleet uitgeput. Geen energie om te gaan sporten, te moe om te koken en ga zo maar verder… Het is natuurlijk een vicieuze cirkel: van een passief leven wordt je passief, uit pizza’s haal je niet de energie die je zo nodig hebt. Op de duur glijd je ook mentaal af tot een soort lethargische toestand, niet meer de fut om voor wat dan ook interesse op te brengen. Een doordeweekse dag bestaat de laatste tijd uit opstaan, werken, slapen. In het weekend wordt dat gereduceerd tot opstaan en slapen. Ik denk dat ik stilaan aan het veranderen ben in een vrouwelijke versie van Oblomov, een personage uit de Russische literatuur dat niets anders doet dan slapen. Maar Oblomov had natuurlijk wel een bediende die de beslommeringen van het dagelijkse leven voor hem opving…
Daar moeten we dus iets aan veranderen! 2011 wordt het jaar van de grote ommekeer. En die ommekeer begint nu.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten